Ved søknad om permisjon for to dager eller mer må kommunens søknadsskjema benyttes. Søknad om permisjon bør være skolen i hende minst 3 uker før permisjonsperioden.
Fordi hvert barn i Lørenskog-skolen har sin egen arkivmappe hvor informasjon og skjemaer lagres, må du sende inn et skjema for hvert barn du har i våre skoler.
Navn og personnummer på foresatt 1 blir hentet fra den kontoen du logger deg på med (minID, bankID osv). Denne informasjonen kan ikke endres i skjemaet. Dette er for at skolene skal kunne bekrefte at det virkelig er barnets foresatte som har fyllt ut skjemaet.
For å slippe og lete opp opplysninger underveis i utfyllingen bør du ha følgende klart på forhånd:
Ditt fødselsnummer, barnets fødselsnummer, navn på kontaktlærer, tidsrom for permisjon og tidsrom for evnt. tidligere permisjoner i dette skoleåret. Vi trenger barnets fødselsnummer for å sikre at permisjonssøknaden blir lagret på rett elevmappe.
Søknaden blir behandlet i tråd med kommunens retningslinjer for behandling av søknad om elevpermisjon. (se: https://www.lorenskog.kommune.no/tjenester/barnehage-og-skole/skole/permisjon-fra-undervisning/ )
En avgjørelse av om en elev skal få permisjon eller ikke, er et enkeltvedtak etter forvaltningsloven. Dette medfører blant annet at avgjørelsen skal begrunnes, og at det er mulig å klage på den.
Dersom hele eller deler av permisjonssøknaden avslås, skal dette begrunnes med hvorfor fraværet enten ikke ansees som forsvarlig, eller hvorfor søknaden ikke kan innvilges selv om det anses som forsvarlig.
Klage på avgjørelsen sendes til skolen. Dersom du ikke får medhold i klagen sendes den til Statsforvalteren.
Hvis du får problemer med å fylle ut dette skjemaet kan du laste ned skjemaet i papirform og fylle det ut for hånd. Du finner papirskjemaet her.